Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Dead Island Riptide - zapowiedź PlayStation 3Xbox 360PC
Największą nowością, jaka znajdzie się w Dead Island będzie możliwość budowania i obrony fortyfikacji która nosi dumną nazwę „Hub Defense”. W singlu znajdziemy kilka scen, w jakich bohaterowie wraz z towarzyszącymi im NPC-tami będą starali odeprzeć szturm zombiaków na dany obszar. Aby ułatwić sobie nieco zadanie do naszej dyspozycji będą siatki chroniące przejścia, miny, karabiny maszynowe, krótko mówiąc wszelkiego rodzaju przeszkadzajki utrudniające na pół-martwym przeciwnikom dotarcie do naszych towarzyszy. Co ważne, kompani sterowani przez SI, z którymi będziemy w danej chwili się wałęsali okażą się dużo bardziej pomocni – w końcu chwycą za broń i będą ubezpieczać nasze tyły. Tryb ochrony miejscówek wydaje się być ciekawą odskocznią od młócenia truposzy w pojedynkę, ale z pewnością prawdziwe kły pokaże dopiero w coopie.




Współpraca, to chyba najważniejszy element „Martwej Wyspy”. Podobnie zresztą jak w części pierwszej. Tym razem jednak deweloperzy obiecują, że wyeliminują błędy z którymi musieliśmy się borykać ponad rok temu. Tryb ma oferować multum nowych funkcjonalności i ulepszeń, a jedną o której wiemy już teraz jest system komunikacji pomiędzy graczami, jaki reszcie będzie przyjemniejszy w użytkowaniu. Niestety, w kwestii multi Techland ciągle broni się słowami „jeszcze nie możemy o tym mówić”. Możemy jednak przypuszczać, że kooperacja będzie stawiała (jak to zwykle bywa) na współzawodnictwo. Nie tylko jeśli chodzi o ilość fragów i punktów, ale także w kwestii elementów ekwipunku, czyli coś w stylu „ha! Mam elektro-pałkę z gwoździami a ty nie!”.




Powraca bowiem dobrze znany z pierwszego Dead Island system craftowania broni. Każdy przedmiot (nieważne czy jest to zardzewiała rurka, zużyte wiosło, czy taki rarytas jak naostrzona maczeta) możemy poddać różnorakim modyfikacjom przy pomocy zebranych wcześniej materiałów, sprawiając że wspomniana maczeta będzie razić przeciwników prądem. Oczywiście twórcy wyciągnęli wnioski z feedback’u zebranego od fanów i zadbali o to, aby ulepszanie naszego ekwipunku było bardziej zbalansowane, jeszcze przyjemniejsze i bardziej urozmaicone. Jedną z największych bolączek pierwszej odsłony była trudność w znalezieniu cennych części ulepszających broń. Rzecz jasna w Riptide, aby wytworzyć mega-super sprzęt w dalszym ciągu będziemy musieli trochę się postarać, ale te nieco bardziej zaawansowane blueprint'y, będzie można odnaleźć już w pierwszych godzinach gry. A to między innymi dzięki temu, że gra zaoferuje nam wiele więcej sposobów na zdobywanie przydatnych elementów, jednak „o tym na razie nie możemy mówić”.




W grze oprócz starych znajomych z poprzedniej odsłony spotkamy również kilka nowych rodzajów przeciwników. O ile nie poznaliśmy żadnych konkretów na ten temat, to deweloperzy zdradzili, że wkładają mnóstwo pracy w system spawnowania obcych jednostek, który - w przypadku pierwszej części - w nieskończoność zalewał kolejnymi, nierzadko mocniejszymi falami umarlaków. Miejmy nadzieję, że tym razem nie doświadczymy takiej sytuacji, a nasze pady nie będą bez przerwy zaliczać kontaktu z twardą ścianą…

Przyszła więc pora na krótkie podsumowanie. W założeniach Dead Island: Riptide kreuje się na typową kontynuację w stylu „Bigger, Better and More Badass”. Niestety, pomimo wszystkich innowacji, zmian i ulepszeń wydaje mi się, że gra sama w sobie nie będzie różnić się znacząco od „jedynki” i to może być jej największy problem. Na niekorzyść tytułu wpłynąć może również sukces takich tytułów jak DayZ i Walking Dead, które niejako odmieniły podejście do gier z zombie. Póki co nie zapeszajmy i bądźmy dobrej myśli wyczekując roku 2013, w którym to w naszych konsolach zakręci się najlepsza polska gra o szlachtowaniu pół-żywych truposzy.

 Paweł "Powlol" Rogalski

 

Strona artykułu: [1]  [2]      

UID: 11351
Okładka/art:
Tytuł:
Dead Island Riptide
Developer: Techland
Gatunek: FPP
Data wydania:
EUR: --/--/2013
USA: --/--/2013
JAP: --/--/2013
Poziom trudności:
-
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!