Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Dante's Inferno - zapowiedź PlayStation 3Xbox 360

Wydawać by się mogło, że stawać w szranki z God of War nie ma większego sensu - produkcja Sony przyzwyczaiła nas bowiem do jakości, o której inni developerzy mogą tylko pomarzyć. Część trzecia przygód Kratosa jest z wielkim rozmachem przygotowywana dla PlayStation 3, ale oto wyrósł nam z podziemi konkurent: Dante. W zeszłym roku jedną z najlepszych nowych marek była bez wątpienia produkcja zespołu EA Redwood Shores - Dead Space. Zbierała bardzo wysokie noty (także i u nas - sprawdźcie naszą recenzję), dzięki czemu twórcy zyskali spory szacunek u graczy. Ten sam team przygotowuje w chwili obecnej Dante's Inferno, nowego slashera w klimtach "Boskiej komedii". Postaram się Was przekonać, że warto na ten tytuł czekać.

Dante, bohater "Boskiej komedii" jest oczywiście głównym bohaterem także w grze. W poemacie główna oś fabularna kierowała Dantego do Piekła, Nieba i Czyśca, gdzie niezmordowany poszukiwał swojej miłości - Beatrycze. W grze tak dobrze nie będzie, bowiem do zwiedzenia autorzy oddadzą tylko piekło (czyżby w planach mieli już sequele?), które zostanie podzielone na dziewięć wielkich poziomów. Oczywiście panowie z EA Redwood Shores nie zamierzają w 100% trzymać się tego, co można przeczytać w "Boskiej komedii" - na potrzeby gry niektóre sceny zostaną ubarwione, o walce już nie wspominając.



O przeciwników dla głównego bohatera nie musicie się martwić, bo poemat dostarczył wystarczająco dużo inspiracji. Król Minos będzie bossem w pierwszym kręgu Inferno (czyli piekła), a oprócz tego na pewno spotkacie się z trzygłowym Cerberem, minotaurami, centaurami, a być może twórcy postarają się o wrzucenie Brutusa, Sokratesa, Saladyna, Arystotelesa, czy Kleopatry. Oprócz tego w kolejnych lokacjach będzie pałętać się bardziej standardowe „mięso” czekające na rozczłonkowanie. Podejrzewam, że efekt będzie podobny do God of War.



Spoglądając na screeny zamieszczone obok pewnie zastanawiacie się nad oprawą graficzną, która póki co nie powala na kolana. Spokojnie, gra jest jeszcze we wczesnej fazie produkcji – twórcy udostępnili jedynie pierwsze fotki mające nam zobrazować z czym mniej więcej będziemy mieli do czynienia, a oprócz tego do sieci trafiła spora ilość grafik koncepcyjnych. Jedno jest pewne – o design nie trzeba się martwić, bo twórcy zatrudnili rysownika Wayne’a Berlowe’a, który dziesięć lat temu wydał album „Berlowe’s Inferno” - wielu krytyków ocenia go jako najlepsze przedstawienie wizualne Boskiej komedii, jakie do tej pory się ukazało. Poziomy zyskają jeszcze na detalach, to pewne.

Autorzy podkreślają, że z dużą uwagą przyjrzeli się dwóm częściom God of War i to one były dla nich dużą inspiracją. Można spodziewać się, że rozgrywka w Dante’s Inferno będzie wyglądać bardzo podobnie do przygód Kratosa. Główny bohater jest w stanie wykonywać spektakularne akcje, będzie mu z czasem rosło doświadczenie, więc liczba dostępnych kombinacji ciosów również będzie rosła. Ciekawym patentem ma być też możliwość ujeżdżania bestii. Sekcji QTE, z których między innymi zasłynął „Bóg Wojny” również nie zabraknie – będą odpalane zarówno podczas walk, jak i specyficznych momentów w rodzaju ucieczki z zapadającej się powierzchni. Naturalnie zabawa nie będzie polegała tylko i wyłącznie na siekaniu kolejnych oponentów. Nie zabraknie także elementów platformowych, wspinaczek, przeskakiwania przez przepaście i innych atrakcji, które będą odciążać nas od walki. Twórcy podkreślają, że bardzo dużą uwagę przykładają do pracy kamery i zapewniają, że ten element będzie dopracowany tak bardzo, jak to tylko możliwe. Zauważyli bowiem, że w wielu grach bardzo utrudnia on rozgrywkę (co jest prawdą), więc Dante’s Inferno ma być wolny od tego typu problemów.



System walki zapewni wszystko, co najważniejsze. Będzie można okładać maszkary mocnymi, ale wolniejszymi ciosami, jak i lżejszymi, szybszymi. Wzorem God of War, oponentów będzie można także łapać, a potem odpali się już sekwencja QTE. Oprócz tego bardzo widowiskowe mają być skoki z jednoczesnymi atakami – na screenach widać, jak główny bohater lata wysoko nad ziemią wykonując różnego rodzaju spektakularne akcje. Całość jest bardzo brutalna i pod tym względem na pewno nie ustępuje innym slasherom – bardzo efektowne wykończenia przeciwników będziecie wykonywać w akompaniamencie bryzgającej na wszystkie strony krwi. Podobno nie zabraknie także magii, wykorzystywanej zarówno w ofensywie, jak i w defensywie. Na ten temat autorzy na razie nie chcą jednak mówić.



Czy Dante ma szanse na pokonanie Kratosa? Ludzie z EA Redwood Shores nie chcą udzielać odpowiedzi na takie pytania. Pewne jest jedno - twórcy postawili przed sobą bardzo trudne zadanie. Celują w końcu w przybliżony termin premiery co God of War 3, więc muszą być chyba pewni swego. My powinniśmy się tylko cieszyć, bo konkurencja zawsze jest korzystna dla końcowego odbiorcy. Początek przyszłego roku będzie bardzo ciekawy...

Rafał "Baron Ski" Skierski

 

SPRAWDŹ TEŻ:

Strona artykułu: [1]        

UID: 2032
Okładka/art:
Tytuł:
Dante's Inferno
Developer: EA Redwood Shores
Gatunek: Slasher / TPP
Data wydania:
EUR: 1Q 2010
USA: 1Q 2010
JAP: TBA
Poziom trudności:
-
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!