Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Crysis - playtest PC

Crysis. Gra – legenda. Choć jeszcze nie miała swojej premiery, narobiło się wokół niej tyle szumu, że inni developerzy mogą tylko pozazdrościć Crytek. Z czego jednak to zamieszanie wynikało? Crysis nie ma być grą przełomową pod względem rozgrywki, a w kwestii grafiki. Oprawa na wcześniejszych wystawach i pokazach powodowała opadanie szczęk, a dziesiątki sposobów na przejście jednego, choćby najmniejszego fragmentu misji tylko podkreślały moc tego tytułu.

Tak naprawdę do czynienia z kawałkami rozgrywki miały tylko nieliczne osoby, jednak do czasu. Nagle na stronie oficjalnej stronie gry pojawił się licznik odliczający czas do ukazania się demonstracyjnej wersji. Domyślacie się pewnie, że w dzień pojawienia się „próbki” setki tysięcy osób rzuciło się, by ją ściągnąć - stąd też transfery były „trochę” niskie. Przy tego typu pliku, który waży prawie 2 GB i szybkości pobierania 20 kb/s trudno oczekiwać dobrych rezultatów. Mnie ściąganie dema zajęło 22 godziny. Teraz na pewno można osiągnąć o wiele lepsze wyniki, ale kilkadziesiąt minut po pojawienie się grywalnej wersji nie można było liczyć na fajerwerki.



Przejdę jednak do samej rozgrywki. Demo zaczyna się od świetnie wykonanego skoku spadochronowego. Przed samym lotem odbywa się krótka odprawa w samolocie. Chwilę potem członkowie zespołu w specjalnych kombinezonach zakładają hełmy i (po krótkim rozbiegu) skaczą. Po wylądowaniu trzeba spotkać się z kolegą, który swój lot zakończył nieco dalej. Oczywiście po drodze czekają przeciwnicy - tutaj nadarza się okazja, by trochę podrasować swoją broń, czy użyć mocy. Na początku dostępne są dwie bronie palne: pistolet i karabin. Tuningować można tylko ten drugi. Wariantów jest wiele - można założyć lunetkę, tłumik, czy inne przydatne rzeczy. Znacznie ciekawiej sprawa przedstawia się w kwestii mocy. Swój kombinezon można modyfikować, dopasowując go tym samym do własnego stylu. Do dyspozycji jest wiele możliwości: zwiększenie siły, niewidzialność, podrasowanie pancerza i zastrzyk szybkości. W trakcie gry wszystko da się modyfikować na bieżąco. Można dla przykładu nagle zwiększyć szybkość i gdy jest się blisko przeciwnika zadać mu śmiertelny cios z użyciem mocy odpowiedzialnej za siłę. Właśnie to jest ogromnym plusem Crysis – dany fragment rozgrywki można przejść na dziesiątki sposobów. Często, podobnie jak w Far Cry (poprzedni projekt Crytek), nie opłaca się iść przed siebie i pluć ołowiem na wszystkie strony. Czasem trzeba pomyśleć, wykonać ryzykowny krok, czy innego typu akcję, która „pewna” wcale nie jest.

W demie nie zabrakło pojazdów. Z tego, co zdążyłem zauważyć, to model jazdy praktycznie nie zmienił się w stosunku do tego z Far Cry. Wozy nadal prowadzi się dobrze. Jest tu jednak coś, czego poprzedni projekt twórców nie miał – podczas prowadzenia można zmienić ustawienie kamery na takie z perspektywy trzeciej osoby. Jest to rozwiązanie bardzo dobre, ponieważ podczas władowania się przypadkiem w jakieś krzaki można spokojnie ocenić sytuację, bez szwanku wyjść z opresji i kontynuować jazdę.

Oprawa graficzna po prostu zwala z nóg, jest wprost rewelacyjna. Żadna gra na komputerach do tej pory nie prezentowała się tak dobrze jak Crysis. Już na najniższych detalach prezentuje się w miarę dobrze (coś na poziomie Dooma 3 na maksimum), a po włączeniu wszystkich efektów i najlepszej jakości tekstur i cieni, na ekranie wprost kipi od szczegółów. Nie ma co się rozwodzić, bo na to przyjdzie czas przy okazji recenzji – to cudo trzeba po prostu zobaczyć.



Co mogę powiedzieć o tym demie? Jest niezwykle intensywne i pokazuje, co z grubsza czeka graczy przy okazji pełnej wersji. Ogromne pokłady grywalności, bogactwo zarówno graficzne ,jak i merytoryczne czyni ten tytuł wyjątkowym już przed oficjalną premierą. Crysis jest pierwszym poważnym powodem do zakupu Windows Vista i karty graficznej obsługującej DirectX 10, bo poprzednie argumenty (Halo 2 dla przykładu) zamiast zachęcać do nabycia nowego systemu, wręcz od niego odpychały. Produkcja Crytek ustanowi nową jakość w grach komputerowych. Kropka.

Bartosz "BartX" Pietrzak

Strona artykułu: [1]        

UID: 2355
Okładka/art:
Tytuł:
Crysis
Developer: Crytek
Gatunek: FPS
Data wydania:
EUR: 11/16/07
USA: 11/16/07
JAP: -
Poziom trudności:
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!