Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Crash Bandicoot 3 - poradnik solucja, opis jak przejść na 100 procent PSX
Podstawą do zaliczenia trzeciej części Crasha na 100% jest zbieranie wszystkich skrzynek. Z tym, że rozwalenie wszystkich skrzynek na planszy, oznacza także skasowanie czerwonych skrzyń TNT i zielonych NITRO. Czerwone najprościej rozwalić, wskakując na nie, a następnie oddalając się na bezpieczną odległość, natomiast zielonych normalnie nie rozwalisz. Zawsze jednak, gdzieś (przeważnie pod koniec poziomu) stoi zielona skrzynka z wykrzyknikiem. Gdy ją stukniesz, wybuchną wszystkie zielone skrzynki na planszy i po kłopocie. Dodatkowo, po przejściu gry powinieneś mieć bazookę (L2), którą bez problemu rozwalisz NITRO.

W trzeciej części Crasha, jak zapewne wiesz, Naughty Dog dodało nowe zdolności, które uzyskuje się po przejściu bossów. I tak, gdy załatwisz pierwszego Bossa (Tiny Tiger), dostaniesz 'Super Charged Body Slam'. Jest to po prostu walnięcie klatą w ziemię z podwojoną siłą - wykonujesz wciskając X, O. Po pokonaniu drugiego szefa (Dingodile) uzyskasz 'Double Jump'. Teraz jeśli podskoczysz i wciśniesz jeszcze raz X, dostaniesz się jeszcze wyżej. Jeśli połączysz to jeszcze ze wślizgiem (patent znany z poprzednich części), wyskoczysz baardzo wysoko (przód + R1, X, X). Trzeci boss (N. Tropy) zostawi Ci 'Death Tornado Spin'. Teraz wciskając kilka razy kwadrat, będziesz kręcić się dłużej. Co ważne, dzięki temu Crash opada wolniej na ziemię. Jeśli zrobisz wślizg a następnie podwójny skok i wykonasz Double Tornado Spin, żadna dziura nie będzie dla Ciebie przeszkodą (wykonanie - R1, X, X, kwadrat x3). Będzie to bardzo przydatne przy zaliczaniu gry na 100%. Po rozwaleniu czwartego bossa (N. Gin), dostaniesz 'Fruit Bazookę' - chyba najciekawszą nowość tej części. Otóż po przytrzymaniu L2, Crash wyjmie bazookę, dzięki której będziesz mógł rozwalić skrzynki czy też przeciwników, normalnie nie do rozwalenia ! W końcu po pokonaniu Neo Cortexa (piąty boss) dostaniesz 'Speed Shoes', dzięki którym przytrzymując R2, będziesz mógł biegać bardzo szybko. Jest to szczególnie ważne przy pokonywaniu poziomów na czas, o czym później...

------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Poradnik jest oczywiście całkowicie bezpłatny. Jeśli jednak okazał się dla Ciebie użyteczny, kliknij proszę jedną z reklam widocznych na pasku po prawej stronie. Docenisz w ten sposób wiele godzin pracy autora, a przy okazji dołożysz kilka groszy (dosłownie!) na utrzymanie i rozwój strony. Dziękuję.
------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Jak zebrać wszystkie gemy ? Gdy za pierwszym razem wejdziesz do jakiegoś poziomu, możesz zebrać różowy kryształ. Leży on normalnie na drodze, więc nie będzie żadnego problemu - jest on jednak warunkiem do ukończenia poziomu i otworzenia kolejnych Warp Roomów.

Po powtórnym odwiedzeniu tego samego levelu, gdzieś na początku zobaczysz zegarek. Jest to nowość w serii, a mianowicie Time Trial, czyli przechodzenie poziomów na czas ! Gdy weźmiesz ten zegarek, to przechodząc przez poziom, zobaczysz skrzynki z cyframi (1, 2, lub 3). Za ich rozwalenie, czas ustaje na tyle sekund, jaka liczba widniała na skrzynce. Po przejściu etapu w odpowiednim czasie dostaniesz relikt. I tak za średnio dobry czas dostaniesz niebieski relikt, za dobre pokonanie poziomu złoty relikt, a za niemal perfekcyjne, platynowy (konieczne rozwalenie wszystkich skrzynek z czasem i żadnych błędów !). Na szczęście do ukończenia gry na 100% wymagane są tylko niebieskie relikty, choć jak znam życie, to hardcore'owcy wezmą się za zebranie platynowych reliktów na każdym levelu he, he.

Na każdym poziomie jest także do zdobycia srebrny klejnot. Dostaniesz go za rozwalenie wszystkich skrzynek. Oprócz tego na niektórych etapach do zdobycia są jeszcze kolorowe kryształy, albo drugie srebrne. I to właśnie nimi zajmiemy się w tym opisie.

Jeszcze przed przystąpieniem do zaliczania gry na 100%, zbierz wszystkie różowe kryształy z podstawowych Warp Roomów (25), a także zalicz wszystkie czasówki, za co otrzymasz relikty (25) - za zbieranie reliktów odkrywają się kolejne bonusowe poziomy w ukrytym Warp Roomie. Innymi słowy, jeśli zdobędziesz relikty (choćby niebieskie) na każdym z podstawowych poziomów, wszystkie poziomy ukryte staną otworem. A jak się dostać do ukrytego Warp Roomu ? Sprawa jest prosta. W głównym pomieszczeniu (przy save poincie i Coco), od którego odchodzą drogi do kolejnych Warp Roomów, na środku jest platforma w kształcie koła. Stanie się aktywna po zebraniu kilku reliktów. Nią dojedziesz do ukrytego Warp Roomu. Teraz jeśli zebrałeś wszystkie relikty, wszystkie bonusowe levele będą dostępne, a jeśli nie... To pędź nadrobić zaległości.

Jeśli więc zebrałeś już wszystkie różowe kryształy (25) jak i relikty (25) możemy zacząć. W opisie podpowiadam jak zdobyć wszystkie skrzynki (czasami nie jest to takie łatwe !) oraz w jaki sposób zdobyć dodatkowe (srebrne lub kolorowe kryształy).

txt. : Baron Ski



WARP ROOM I



Toad Village

Banalnie proste - do zdobycia tylko srebrny kryształ za rozwalenie wszystkich skrzynek. Wszystko leży na drodze i wystarczy rozwalać. Skrzynki w których zmieniają się oznaczenia rozwalaj od razu, nie czekaj "godzinę" aż pokaże się satysfakcjonujący Cię bonus - jeśli za długo będziesz zwlekał, zamienią się w kamienne bryły i z kryształu nici.



Under Pressure

Poziom podwodny. Do zdobycia także tylko srebrny kryształ za skrzynki i także jest to proste zadanie. Pamiętaj tylko o tym, że skrzynki w czerwonych zaroślach, rozwalać możesz tylko przy pomocy "skuterka" (torpeda). Jak rozwalisz skuter przed rozbiciem skrzynki w zaroślach, możesz zaczynać od początku. Tak, to prosty level.




Orient Express

Do zdobycia tylko srebrny kryształ za wszystkie skrzynki. Jadąc na tygrysku będziesz miał przed sobą trzy wierze na które możesz wskakiwać, dzięki "wybitkom" na dole. Wskocz tylko na drugą wierzę (są tam trzy skrzynki), w przypadku pierwszej i trzeciej, przejedź pod nimi, bo to właśnie tam są skrzynki. I jeszcze co do zdobycia reliktu za czas - wciskając R1, przyspieszasz.



Bone Yard

Do zdobycia dwa srebrne kryształy. Jednego na razie nie zdobędziesz, gdyż potrzebny jest czerwony klejnot, a nie masz go jeszcze.

Drugi kryształ można dostać za rozwalenie wszystkich skrzynek. Ucieczka przed Triceratopsem nie kryje żadnych tajemnic, więc nie powinno być problemu. W bonusie nie rozwal za szybko wybijającej skrzynki ze strzałką, bo nie dostaniesz się wyżej na metalowe skrzynki. Gdy zdobędziesz czerwony gem, wróć do tego poziomu (i tego miejsca w opisie - zresztą przypomnę Ci o tym, nie bój się :).

Jeśli masz już czerwony kryształ z levelu 'Deep Trouble', będziesz mógł uzyskać drugi srebrny klejnot. Mniej więcej w połowie poziomu, uaktywni się czerwony kryształ, który zawiezie cię do ukrytej sekcji. Będzie to ucieczka przed dinozaurem, ale w trudniejszej wersji. Na końcu będzie leżał srebrny kryształ.



Makin' Waves

Do zdobycia srebrny kryształ za skrzynki. Raczej proste zadanie - rozglądaj się uważnie, gdyż łatwo tu przeoczyć jakąś skrzynkę. Gdy tylko zobaczysz, że jakaś mewa czai się nad skrzynką, jak najszybciej podpłyń by ją rozwalić (skrzynkę, nie mewę :) - inaczej bardzo uprzykrzy Ci życie.

WARP ROOM II



Gee Weź

Następny wręcz banalny poziom. Do zdobycia srebrny kryształ za skrzynki. Jedyny podstęp tkwi w bonusie - przed uderzeniem w skrzynkę z wykrzyknikiem, najpierw skocz na skrzynkę po prawej a z niej na wyższy poziom. Dopiero teraz wróć się i uderz w wykrzyknik. Reszta jest prosta.



Hang'em High

Do zdobycia dwa kryształy. Srebrny dostaniesz za wszystkie skrzynki. Trudniejsze momenty - W bonusie dojdziesz w końcu do momentu, gdy na kamiennych blokach będzie skrzynka ze zmieniającymi się symbolami - znaku zapytania i TNT. Gdy będzie na TNT, skocz na nią i oddal się na bezpieczną odległość. Wybuch uruchomi blok z wykrzyknikiem, który odkryje prześwitujące do tej pory skrzynki. Poza tym uważnie skacz na trampolinach (nad dwoma z nich są skrzynki).
Drugi, żółty klejnot będziesz mógł zdobyć jeśli zebrałeś już 10 reliktów za czas - jeśli tak stań na środku głównego Warp Roomu na wystającym lekko kółku - zawiezie Cię ono do dodatkowego pokoju, w którym będziesz mógł wejść do dodatkowej sekcji poziomu Hang'em High (drugi poziom od lewej w ukrytym Warp Roomie) i zebrać żółty kryształ.



Hog Ride

Do zebrania srebrny kryształ za skrzynki. Żeby wszystko było jasne - za wygranie wyścigu, dostaniesz różowy a za zebranie skrzynek, srebrny gem. Wszystkie skrzynki są bardzo widoczne, nie ma żadnych problemów z ich zebraniem.



Tomb Time

Do zdobycia dwa srebrne gemy. Na razie jednak żadnego z nich nie zdobędziesz, gdyż nie masz fioletowego gemu. Graj dalej a gdy go zdobędziesz wróć do tego poziomu (i tego miejsca w opisie :).

Gdy masz już fioletowy kryształ z poziomu 'High Time', będziesz mógł zdobyć dwa zostawione wcześniej kryształy. Oba klejnoty można zdobyć za jednym razem. Rozwalaj wszystkie skrzynki [w bonusie gdy dojdziesz do słupa ze skrzynek (jedna z nich to TNT) nie rozwalaj wszystkich od razu, bo nie wejdziesz wyżej. Rozwal jedną na dole wślizgiem, a następnie wskocz podwójnym skokiem na słup skrzynek i odbijając się od nich dostań się wyżej po jeszcze jedną skrzynkę] aż dojdziesz do rozstaju dróg. Wybierz lewą stronę. Rozwal tam wszystkie skrzynki i zbierz diament. Gdy wrócisz na właściwą drogę (tam gdzie wąż), będziesz niestety musiał się cofnąć aż do rozwidlenia (zostały tam bowiem skrzynki). Wracając się obserwuj uważnie sufit - wisi tam kilka skrzynek (rozwal je z bazooki). Gdy trafisz na przepaść, poczekaj chwilę (może podjedzie jakaś platforma). Jak nie, wykonaj podwójny skok ze wślizgiem (R1, X, X) a na pewno przeskoczysz na drugą stronę. Gdy wrócisz się na rozwidlenie, idź już normalnie do końca poziomu, na końcu zbierając ostatnie skrzynki a dwa kryształy będą Twoje.




Midnight Run

Dłuższa i trudniejsza wersja jazdy na tygrysku na chińskim murze. Tym razem spotkasz dwie wierze. Wskocz tylko na pierwszą a pod drugą przejedź. By zebrać skrzynki, które wiszą w powietrzu za pierwszą wierzą, musisz jechać na niej szybciej (R1). Z pozostałymi nie powinno być problemu.

WARP ROOM III



Dino Might!

Do zdobycia dwa srebrne kryształy. Możesz je zdobyć tylko wtedy, gdy masz już żółty kryształ (a masz, zdobyłeś go w levelu Hang'em High, a raczej w jego bonusowej wersji :). Przechodząc ten etap, rozwalaj wszystkie skrzynki. Niedaleko startu (za pierwszym checkpointem) będzie żółty kryształ, który zawiezie Cię do ukrytej sekcji. Tu też rozwalaj wszystkie skrzynki. Jak trafisz na skrzynki pół-metalowe, a pomiędzy nimi TNT, wykorzystuj podwójne uderzenie klatą (X, O). Gdy skoczysz na TNT i oddalisz się w bezpieczne miejsce, wróć się i zobacz czy wszystkie skrzynki się rozwaliły - można tak łatwo pominąć kilka z nich... Po drodze trafisz na srebrny gem jak i na zieloną skrzynkę z wykrzyknikiem (rozwali wszystkie NITRO). Gdy dojdziesz do końca ukrytej sekcji, kryształ zawiezie Cię w dalszą część poziomu. Niestety, będziesz musiał się stamtąd wrócić aż do miejsca z którego odlatywałeś do ukrytej sekcji... Po drodze leży bowiem wiele skrzynek. Z pozostałymi skrzynkami nie powinno być problemu. I jeszcze jedno - gdy uciekasz przed Triceratopsem, daj sobie spokój ze skrzynkami, które wiszą wysoko - rozwali je dinozaur.



Deep Trouble

Dwa kryształy do zdobycia - jeden za wszystkie skrzynki. Z tym nie będzie problemu - obserwuj tylko uważnie poziom i zapamiętaj miejsce, gdzie jest prześwitująca skrzynka. Można tu też dostać czerwony klejnot. Gdy dojdziesz do końca poziomu, dotknij skrzynkę z wykrzyknikiem. Teraz będziesz się musiał trochę wrócić, tam gdzie wcześniej była prześwitująca skrzynka. W tym miejscu odkryje się TNT. Dotknij je i oddal się na bezpieczną odległość. Po wybuchu popłyń do środka - będzie tam czerwony kryształ oraz brakujące skrzynki do uzyskania srebrnego kryształu.
Po uzyskaniu czerwonego kryształu wróć się do poziomu 'Bone Yard' (pierwszy Warp Room).



High Time

Do zdobycia srebrny i fioletowy gem. Srebrny za rozbicie wszystkich skrzynek - nie powinno być problemu (w bonusie często używaj podwójnego skoku). Na tym poziomie można także zdobyć fioletowy gem. Po pierwsze musisz iść bez straty życia aż do (mniej więcej) połowy poziomu. Dojdziesz do platformy z czachą, która zawiezie Cię do ukrytej sekcji. Na jej końcu będzie fioletowy kryształ. Teraz wróć się do poziomu 'Tomb Time' (drugi Warp Room), by zebrać zaległy kryształ.



Road Crash

Prosta sprawa. Srebrny diament za rozwalenie wszystkich skrzynek. Rozglądaj się uważnie (nie musisz przecież jechać szybko) a bez problemu zbijesz wszystkie. I tak dla formalności - za wygranie wyścigu dostaniesz różowy diament.

Strona artykułu: [1]  [2]      

UID: 88193
Okładka/art:
Tytuł:
Crash Bandicoot 3
Developer: Naughty Dog
Gatunek: platformówka
Data wydania:
EUR:
USA:
JAP:
Poziom trudności:
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!