Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Crash Bandicoot - poradnik solucja, opis jak przejść grę na 100 procent PSX

Sunset Vista

Bardzo trudny poziom, jeśli chce się go przejść bez straty życia. Gdy dojdziesz na górę, ujrzysz blok z wykrzyknikiem. Podejdź dalej i zachęć czerwonego kangura, żeby za Tobą poskakał. Gdy będzie pod wykrzyknikiem, wybij się z niego i dotknij tą skrzynkę. Odkryją się skrzynki w głębi. Wejście - zaraz na prawo od wykrzyknika. W jednej z tych skrzynek będzie pierwszy symbol bardzo ważnego bonusa (po przejściu dostaniesz klucz). Drugi symbol zbierzesz, skaczac po skrzynkach na wysuwające się bloki skalne. Trzeci będzie tak samo w głębi planszy jak był pierwszy. Dojdziesz do platform jeżdżących w kółko. Zauważ że w głębi jest wejście i życie. Ale to nie koniec. Gdy już tam będziesz idź do końca w lewo a odnajdziesz trzeci symbol bonusa. Sam bonus nie jest specjalnie trudny. Musisz iść jak najszybciej w prawo rozwalając po drodze słupy pomarańczowych skrzynek by utorować sobie drogę. Po przejściu tego bonusa otrzymasz pierwszy z kluczy do jednego z ukrytych etapów - Whole Hog, drugiego rozgałęzienia Boulder Dash. Jest to druga jazda na dzikiej świni (!), tyle że dużo trudniejsza. Przejście do końca tego poziomu nie powinno już sprawić problemu.

- - - = TRZECIA WYSPA = - - -

HEAVY MACHINERY

Znowu musisz zebrać wszystkie skrzynki bez straty życia. Jest tu jednak ukryta sekcja, bez której zaliczenia nie będzie to możliwe. Idąc zaraz na początku, obserwuj wnikliwie wszystkie dziury do których można wpaść - obok jednej z nich będą latały dwa robociki z kolcami a pomiędzy nimi będzie wolna luka. Możesz tam wskoczyć. Znajdziesz się w ukrytej sekcji z paroma skrzynkami niezbędnymi do ukończenia tego poziomu na 100 %. Znajdziesz tu też jeden z symboli bonusu. Na szczęście nie jest wymagane ukończenie bonusowej gry, żeby zdobyć srebrny diament.

Cortex Power

Bardzo trudny poziom - dużo rozgałęzień i wracania się. Uwaga ! Nieśmiertelność jest na tej planszy niepożądana więc jeśli ją dostaniesz odczekaj chwilkę, aż wrócisz do normalności :). Najpierw idź cały czas na kolejnych rozgałęzieniach w prawo, aż dojdziesz do skrzynki z wykrzyknikiem. Porozwalaj tam wszystko. Teraz powrót na sam początek (tą samą drogą) i pójdź w lewo. Potem na rozwidleniu z niebieskim diamentem, pójdź na chwilę w prawo do pierwszego checkpointa. Nie musisz cofać się prawą odnogą, tylko rozwal skrzynkę widoczną na rozwidleniu dróg - dalej już nic nie będzie. Dobra możesz wracać. Wróć do niebieskiego diamentu (czyli na rozwidleniu, na którym teraz jesteś wróć się lewą odnogą). Dojdziesz do mostu ze skrzynek. Najpierw omiń dwa robociki i wskocz na ostatnią czerwoną skrzynię - pozostałe wybuchną. Idź dalej. Gdy dojdziesz do połączenia dróg, będziesz musiał się cofnąć prawą odnogą. Dojdziesz do skrzynki pomiędzy "wyrzutniami prądu" (teslami ?). Spoko - dalej nie musisz się wracać. Teraz wracaj na połączenie dróg i idź w górę. Na koniec trudna sprawa. Musisz skakać rozwalając most skrzynek. Bardzo łatwo tu wpaść do lawy więc uważaj. Po zaliczeniu tego ultra trudnego poziomu na 100 % otrzymasz srebrny diament.

Generator Room

Opisany przy okazji omawiania Upstream. Jeśli grasz z tym opisem powinieneś już mieć żółty kryształ za ten poziom.


Toxic Waste

Opisany przy okazji Rolling Stones. Jeśli grasz z tym opisem powinieneś już mieć niebieski kryształ, który jest do zdobycia na tym poziomie.

The High Road

Kolejny etap w chmurach, bardzo trudny. Zaraz na początku cofnij się w tył. Odkryją się dwa szczebelki mostu. Podobnie jak w którymś z wcześniejszych etapów, będą się odkrywać tylko po dwie kładki. Tak więc z drugiej, staraj się skoczyć najdalej jak możesz, wylądujesz na kolejnych dwóch. Znowu skok i tak dalej aż dojdziesz do czterech niezbędnych skrzynek. Wracaj tą samą drogą. Dalej po prostu musisz zbierać wszystkie skrzynki i nie dać się zabić. Gdy dojdziesz do słupka ustawionego z jednej skrzynki pomarańczowej, jednego TNT i bloku skalnego, wykonaj technikę "X~kwadrat" (najpierw proponuje SKOCZYĆ na checkpoint, gdyż zakręcenie może spowodować eksplozję TNT). Gdy TNT zacznie tykać, możesz wrócić się na jedną kładkę w tył - to jest bezpieczne miejsce. Ale to jeszcze nie koniec. Wskocz na skrzynkę skalną (nie do rozwalenia) która została, podskocz i zakręć się (kwadrat) - na górze jest jeszcze jedna skrzynka. Otrzymasz srebrny klejnot.

Slippery Climb

Ten etap został już opisany przy okazji Native Fortress. Jeśli przechodzisz grę z tym opisem powinieneś już mieć różowy kryształ za ten poziom.

Ligts Out

Zostaw go na później.

Jaws of Darkness

Idź przed siebie, zbierając wszystkie skrzynki. Gdy dojdziesz do słupa z trzech skrzynek (na górze jest TNT), rozwal najniższą ze znakiem zapytania - pierwszy symbol bonusu. Potem naskocz na TNT i idź dalej. Jeśli przechodziłeś grę wraz z tym opisem powinieneś mieć niebieski kryształ potrzebny do zaliczenia tego levelu na 100 %. Wskocz na niego i pędź rozwalając wszystkie skrzynki na drodze (jest ich dużo i przyjdzie Ci trochę poskakać po tych niebieskich kryształach). Skacząc po nich dojdziesz do kolejnego słupa z trzech skrzynek (tym razem od góry : skała, TNT i skrzynka). Rozwal najniższą i przeczekaj wybuch na niebieskim krysztale po prawej. Wróć się i podskocz na metalowej skrzynce, rozwalając jeszcze jedną w górze. Gdy skończy Ci się droga z kryształów, nie musisz się wracać, tylko idź w górę. Idąc dalej trafisz na węża a za nim stos skrzynek. Proponuję naskoczyć mu na łeb - kręcąc się możesz posłać go na skrzynki, a jest tam jeden bonus więc wybuch jest niewskazany. Weź bonus rozwal pozostałe skrzynki i idź w lewo. Będziesz tu skakał po zapadających się kamieniach. Skacząc w górę zauważysz, że kolejne kamienie idą w prawo, ale jest tez ukryta sekcja. Możesz swobodnie iść w lewo - pod Twoimi stopami będą tworzyły się nowe kamienie (ukrytą sekcję sygnalizuje jabłko wiszące po lewej nad przepaścią). Tak dojdziesz do ukrytej sekcji. Porozwalaj wszystko a trafisz na trzeci symbol bonusa. W nim zastosuj taki manewr - skacząc po pomarańczowych skrzynkach dojdziesz (doskaczesz ?) do TNT. Poczekaj na nim chwilę i gdy zobaczysz 1 (ostatnia sekunda do wybuchu) przeskocz na pomarańczowe skrzynki po prawej. Wybuch nic Ci nie zrobi a ty będziesz już mieć metalowe skrzynki pod nogami. Dalej podobna technika, tylko że tutaj musisz skoczyć na pierwsze TNT i od razu skakać na pomarańczowe skrzynki po prawej i dalej (z prawej) na pozostałe skrzynki z TNT. Nie martw się o te których nie dotknąłeś. Gdy doskaczesz do Neo Cortexa, dostaniesz drugi klucz do ukrytego etapu, drugiego rozgałęzienia do Ligt Out. Ale ten ukryty level zostaw na koniec. Gdy wyjdziesz z bonusa, idź na dół. Dojdziesz do pojedynczego kamienia na którym możesz ustać. Teraz w prawo - znowu będą się tworzyły kamienie pod stopami. Wrócisz na właściwą drogę.

Castle Machinery

Nie jest to zbyt trudna plansza. Wystarczy wszystko zbierać i nie zabić się. Nie ma jakiś sekretnych miejsc. Jeśli masz zielony kryształ, możesz na samym początku pojechać w górę i zebrać ponad 20 żyć ! Drugi diament zwiezie Cię od razu na koniec etapu. Jednak chyba oczywistym jest, że tak nie zaliczysz tego poziomu na 100% ? :).

The Lab

Zaraz na początku uważaj na skrzynki ustawione w "kupkach" :), w jednej z nich kryje się TNT. Oprócz tego jedyną trudnością może być przejście bez straty życia. Na końcu, skacząc po TNT i będąc przy teleporcie, poczekaj aż wszystkie wybuchną. Dostaniesz żółty kryształ. Teraz możesz wrócić do zostawionego wcześniej na później Lights Out.

Lights Out

Teraz dzięki dopiero co zdobytemu żółtemu kryształowi, mniej więcej w połowie będziesz mógł dzięki niemu pojechać w górę i zgarnąć pozostałe skrzynki i wejść do teleportu. Nie jestem pewien, ale prawdopodobnie trzeba najpierw przejść ten poziom bez straty życia nie wchodząc na kryształ a następnie przejść go po raz drugi (oczywiście bez skuchy), tym razem wchodząc na żółty kryształ. Anyway, zawiezie Cię on na górę, gdyż zdobędziesz pozostałe niezbędne skrzynki i opuścisz ten level. Otrzymasz dzięki temu różowy kryształ ! Dzięki niemu, będziesz mógł wrócić do etapu Bulder Dash (druga wyspa).

Boulder Dash

Przebiegnij cały etap nie tracąc życia i zbierając wszystkie skrzynki. Na samym końcu pojawi się dopiero co zdobyty różowy kryształ. Zawiezie Cię on do ukrytej niżej sekcji poziomu, gdzie rozbijesz pozostałe skrzynki (te co Cię wybijają też ofkoz rozwalaj). Uważaj na przerośnięte roślinki - można je rozwalać kręćkiem, ale trzeba dobrze wymierzyć odległość. Nagrodą będzie srebrny kryształ. Wróć teraz to etapu The Grate Gate (pierwsza wyspa).

The Grate Gate

Rozwal wszystkie skrzynki i nie daj się zabić. Na samym końcu, dzięki żółtemu kryształowi, który już posiadasz przedostaniesz się nad teleportem do ukrytej sekcji tego poziomu. Tutaj to, dzięki skrzynce wybijającej będziesz mógł dostać się z płot (jedno życie), choć nie jest to wymagane. Dzięki drugiej skrzynce wybijającej (ze strzałką) także można dostać się za płot. A nawet trzeba, bo jest tam jedna skrzynka ukryta za jednym z tych dziwnych posążków (za czwartym). Gdy ją zbierzesz, wracaj rozwalić wybijającą skrzynię. Jeśli nie stracisz życia i przejdziesz do końca, otrzymasz srebrny klejnot.

Teraz pora na ukryte etapy, które wcześniej pominęliśmy. Przechodząc grę wraz z tym opisem powinieneś już mieć dwa klucze odblokowujące te levele. Najpierw na mapie zobacz, gdzie jest etap Boulder Dash. Zauważ, że odchodzi od niego jeszcze jedna droga - w górę. To jest właśnie etap Whole Hog.

Whole Hog

Czysto zręcznościowy etap. Jazda na dzikiem świni, po kilku przejazdach nie powinna nastręczać wielu trudności. Po zebraniu wszystkich skrzyń i nie dając się ani razu zabić dostaniesz srebrny klejnot.

Teraz na mapie odszukaj etap Lights Out. Jeśli grasz z tym opisem powinieneś już mieć klucz do niego. Zauważ, że odchodzi od niego także druga droga - do góry. To jest właśnie drugi ukryty etap - Fumbling in the Dark.

Fumbling in the dark

Bardzo trudny etap, jeśli chce się go przejść bez straty życia (a ty chcesz :), właściwie to jeden z najtrudniejszych w grze. Możesz być pewien, że trochę nad nim posiedzisz. Jest to trudniejsza wersja etapu Ligts Out. Poziom czysto zręcznościowy, i tylko od Ciebie zależy, czy go przejdziesz. Uważaj ! Zaraz na początku musisz się cofnąć w tył po brakujące skrzynki. Sam się ogromnie zdenerwowałem, kiedy po wielu próbach udało mi się ukończyć ten etap a tu "Great, but you missed 7 box" ! Goooood ! W końcu się jednak udało. Zdobyłem upragniony, ostatni srebrny gem. Pamiętaj ! Na początku w tył po 7 skrzyń i dopiero do góry !

Teraz udaj się czym prędzej do The grate Hall i przeskakując po zdobytych srebrnych klejnotach do... Obejrzyj drugie zakończenie i przeczytaj historie wszystkich bossów tej gry. Gratuluję, ukończyłeś pierwszego Crasha na 100%!

Txt: Baron Ski

------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Poradnik jest oczywiście całkowicie bezpłatny. Jeśli jednak okazał się dla Ciebie użyteczny, kliknij proszę jedną z reklam widocznych na pasku po prawej stronie. Docenisz w ten sposób wiele godzin pracy autora, a przy okazji dołożysz kilka groszy (dosłownie!) na utrzymanie i rozwój strony. Dziękuję.
------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Strona artykułu: [1]  [2]  [3]    

UID: 113482
Okładka/art:
Tytuł:
Crash Bandicoot I na 100%
Developer: Naughty Dog
Gatunek: platformówka
Data wydania:
EUR:
USA:
JAP:
Poziom trudności:
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!