Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kana OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 13936
Ilo wiadomości: 8315
Ilo artykułw: 1798
Pozna Game Arena 2016 & Warsaw Games Week 2016 - wideo-relacja z imprez | Przedstawiamy Wam wideo-relację z dwóch najwaniejszych tegorocznych imprez growych. Sprawdźcie koniecznie.
Uncharted 4: Kres Złodzieja - recenzja [PS4] Murawany kandydat do tytułu "Gry Roku 2016"? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Castlevania: Symphony of the Night - Strefa Retro [PSone, Sega Saturn] Kiedyś niedoceniona, a po latach uznana za jedną z najlepszych produkcji 32-bitowej ery. Czy słusznie?
Nintendo Wii - poradnik kolekcjonera | W kolejnym "Poradniku kolekcjonera" gościmy Nintendo Wii. Kompletny poradnik opisujący Wam który model konsoli wybrać i jakimi akcesoriami warto się zainteresować.
PES 2017 - recenzja [PS4, Xbox One] Czy tegoroczna edycja Pro Evolution Soccer wróciła wreszcie w pełni na właściwe tory? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Game Boy Advance - poradnik kolekcjonera | Który model konsoli jest najlepszy? Jakich gier szukać? Na te i inne pytania dotyczące GBA odpowiadamy w kolejnym poradniku.
PlayStation 4 PRO - recenzja [PS4] Przed Wami szczegółowy test PS4 PRO - najnowszej konsoli Sony. Warto kupić? Czy warto przesiąść się ze starej PS4? I jak moc PS4 Pro przekłada się na gry?
PlayStation 4 PRO - unboxing | Rozpakowanie nowiutkiego zestawu z PS4 PRO (konsola debiutowała w naszym kraju 10 listopada). Zobaczcie jak prezentuje się sprzęt (wg Sony) dla "profesjonalnych" (?) graczy...
Colin Mcrae Rally 2005 PlayStation 2XboxPC

Colin Mcrae był swego czasu jednym z najlepszych kierowców rajdowych na świecie. Był, bo teraz w serialu WRC już nie występuje, co nie przeszkadza zbytnio Codemasters (developer) w wydawaniu kolejnych części gry Colin Mcrae Rally mającej swoje korzenie kilka lat wstecz. Ostatnio robią to coraz częściej - jakby nie patrzeć, kolejne części serii (ta jest piąta) zaczynają ukazywać się co roku. Czy aby Codies nie przyspieszyło za bardzo tempa, wpadając tym samym w ślepą uliczkę?

W kwestii trybów "coś" się zmieniło. Doszło Career Challenge, w którym czeka nas ponad trzysta odcinków specjalnych do przejechania. Póki co nie zdążyłem jeszcze owego trybu choćby sprawdzić, przystępując jedynie do kilku pojedynczych tras. Ostudzę jednak wasze zapały - jest wprawdzie w trybie CC ok. 300 wyzwań, ale w sumie w grze odmiennych odcinków specjalnych znajdzie się ponad 70, w dziewięciu rajdach (a więc w każdym po 8 OS'ów, czasem także jeszcze jeden SS) i 30 samochodach (dla formalności - te znowu są podzielone na grupy; odpowiednio: 4WD, 2WD, Grupa B, Super 2WD, 4x4 Offroad, RWD, Classic i Special). Dziewięć rajdów oznacza jedno - oprócz ośmiu znanych z CMR4, doszedł jeszcze jeden - Rajd Niemiec. Dodać warto, że w CMR2005 (pierwszy raz w serii) pojawił się tryb on-line i to zarówno na PS2, jak i na Xboxie (max może grać 8 osób). Tyle liczb, statystyk, weźmy na warsztat to, co najważniejsze, czyli trasy i model jazdy.

Zasiadając do gry, na początek chciałem sprawdzić rajd Niemiec, który jak już wspominałem wcześniej, jest nowością w serii. Wypada raczej słabo moim zdaniem - tak pod względem "zakręcenia", jak i oprawy wizualnej. Na myśl przychodzi na początku rajd Wielkiej Brytanii - Niemcy to coś podobnego. Jednak zaraz potem na pierwszym wrażeniu się kończy, bo trasy w owym rajdzie są raczej przeciętne (przynajmniej te, które sprawdzałem). Dominują tu puste przestrzenie, długie proste, z łagodnymi zakrętami i występującymi od czasu do czasu ostrymi nawrotami. Może takie było zamierzenie autorów, kiedy projektowali ten rajd - żeby po uśpieniu gracza długimi prostymi "wstawić" nagle nawrót, który zmusza do nagłego zwolnienia. Prawda jest jednak taka, że jako całość nie jest dobrze (choć powtarzam, że nie mogłem jeszcze sprawdzić wszystkich tras!). Nie ukrywam, że dosłownie na dzień przed sprawdzeniem nowego Colina, grałem w "czwórkę", więc wszystko miałem dokładnie przypomniane, a muszę przyznać że nieraz odnosiłem wrażenie, że trasy w obu częściach są bardzo podobne. Rozumiem, że środowisko musi bazować na tym samym, ale przynajmniej niektóre fragmenty tras budzą SILNE skojarzenia z prequelem. Może się czepiam, ale fakt jest faktem i trzeba go odnotować.

Model jazdy po raz kolejny lekko zmodyfikowano, moim zdaniem raczej na niekorzyść, gdyż jest bardziej arcade'owy, niż w CMR4. Wydłużono wprawdzie drogę hamowania, co poczytuję za plus w kwestii realizmu, ale poza tym gra stała się jakby prostsza, szybsza. Słabo wypada hamulec ręczny (zbyt łatwo obejmuje się po nim kontrolę nad pojazdem) i ogólnie jeździ się za szybko, zbyt łatwo pokonuje się kolejne zakręty, co zresztą zdają się potwierdzać zapowiedzi developera, który zaznaczał, że nowy Colin ma być bardziej przystępny także dla początkujących. Wnioski wyciągnijcie sobie sami...

Nieco pesymistycznie podszedłem do opisania pierwszych wrażeń przy CMR2005, może za surowo, ale prawda jest taka, że seria zaczyna się powoli "przejadać". Codemasters w ataku desperacji, aby coś w serii zmienić - zmienia, tylko że większość na gorsze. Jednak też od razu mówię, że przysiadłem tylko do pojedynczych tras, nie miałem okazji sprawdzić trybu Carrer Challenge i głównie dlatego daję lekko asekuracyjną ocenę wstępną 8/10, bo w tej chwili gotów jestem ocenić CMR2005 jeszcze niżej...

Sarge

Strona artykuu: [1]        
Dodaj komentarz
do tego artykułu
Komentarzy: 0
Twj kod:
(Przepisz w odpowiednie pole)
Nick*:
E-mail:
Kod*:
Tre*:
* - pola wymagane.
Brak komentarzy

UID: 747
Okadka/art:
Tytu:
Colin Mcrae Rally 2005
Developer: Codemasters
Gatunek: wyścigi
Data wydania:
EUR: 22/09/04
USA: -
JAP: 31/05/07
Poziom trudnoci:
-
       

Strony zaprzyjanione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiay zawarte w serwisie onlygames.pl s objte prawem autorskim i nie mog byw caoci
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorw!