Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kana OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 13936
Ilo wiadomości: 8315
Ilo artykułw: 1798
Pozna Game Arena 2016 & Warsaw Games Week 2016 - wideo-relacja z imprez | Przedstawiamy Wam wideo-relację z dwóch najwaniejszych tegorocznych imprez growych. Sprawdźcie koniecznie.
Uncharted 4: Kres Złodzieja - recenzja [PS4] Murawany kandydat do tytułu "Gry Roku 2016"? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Castlevania: Symphony of the Night - Strefa Retro [PSone, Sega Saturn] Kiedyś niedoceniona, a po latach uznana za jedną z najlepszych produkcji 32-bitowej ery. Czy słusznie?
Nintendo Wii - poradnik kolekcjonera | W kolejnym "Poradniku kolekcjonera" gościmy Nintendo Wii. Kompletny poradnik opisujący Wam który model konsoli wybrać i jakimi akcesoriami warto się zainteresować.
PES 2017 - recenzja [PS4, Xbox One] Czy tegoroczna edycja Pro Evolution Soccer wróciła wreszcie w pełni na właściwe tory? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Game Boy Advance - poradnik kolekcjonera | Który model konsoli jest najlepszy? Jakich gier szukać? Na te i inne pytania dotyczące GBA odpowiadamy w kolejnym poradniku.
PlayStation 4 PRO - recenzja [PS4] Przed Wami szczegółowy test PS4 PRO - najnowszej konsoli Sony. Warto kupić? Czy warto przesiąść się ze starej PS4? I jak moc PS4 Pro przekłada się na gry?
PlayStation 4 PRO - unboxing | Rozpakowanie nowiutkiego zestawu z PS4 PRO (konsola debiutowała w naszym kraju 10 listopada). Zobaczcie jak prezentuje się sprzęt (wg Sony) dla "profesjonalnych" (?) graczy...
Brothers in Arms: Earned in Blood PlayStation 2XboxPC

Gearbox stworzył grę, która według wielu (w tym również mnie) zdetronizowała serię Medal of Honor z pozycji lidera shooterów w realiach II Wojny Światowej. Brothers In Arms: Road to Hill 30 (ocena OGM: 8.0/10) wprowadziło wiele nowych patentów do FPS'ów, które próbowało naśladować po nim już parę produkcji, choćby nowy MoH: European Assault w kwestii kierowania swoim oddziałem. BiA ukazało nam walkę podczas wojny z trochę innej strony. Mieliśmy okazję zobaczyć jak żołnierze będący w jednym oddziale z biegiem czasu zżywali się ze sobą i stawali się "rodziną". Poza tym BiA oferowało nam także rzadki do tej pory motyw dowodzenia, który był dobrze rozwiązany i wprowadzał do rozgrywki elementy taktyczne, oraz daleko idący realizm. Mimo paru błędów gra została dobrze przyjęta przez środowisko graczy, którzy jednak podzielili się na dwa obozy: wolących charakter rozgrywki w serii MoH (akcja), oraz tych którzy bardziej cenili sobie BiA (taktyka). Czy sequel tej ostatniej produkcji okaże się tak samo dobry jak jej poprzednik, czy może zaoferuje nam jeszcze coś więcej?

W nowym dziele Gearbox będziemy mieli okazję wcielić się w postać sierżanta Joe "Red'a" Hartsock’a, który jest jednym z członków oddziału Matta Bakera, bohatera poprzedniej części gry. Całe szczęście jednak Earned In Blood nie będzie nam oferować tylko tych samych misji widzianych z innej perspektywy, ale całkiem nowe zadania i lokacje. Wrócimy jednak ponownie do Normandii, aby przeprowadzić ofensywę odbicia terenów Holandii z rąk Nazistów. Nowe BiA oczywiście będzie posiadało większość patentów znanych z poprzedniej części, które były plusem produktu. Zostanie jednak także wprowadzone wiele nowych cech, które jeszcze odpowiednio podwyższą wartość gry. Autorzy obiecują choćby parę rożnych dróg, które będą prowadzić do wykonania zadania, co zmniejszy liniowy charakter produkcji.

Klimat rozgrywki także zostanie trochę zmieniony jako, że większość akcji toczyć się będzie na terenach zabudowanych, takich jak miasta, czy wsie,. Oprócz tego dość znacząco przekształci się charakter potyczek, właśnie z powodu zmiany otoczenia. Wąskie uliczki, zniszczone domy zastąpią nam częściej spotykane w części pierwszej drzewa, okopy, czy żywopłoty. Według mnie znacznie polepszy to wygląd świata wokół nas i klimat potyczek. Zmiana ta wpłynie także na decyzje jakie będziemy musieli podejmować podczas walki z Niemcami. Nie zawsze będziemy mieli możliwość wykorzystania zajścia przeciwnika z flanki, które w znaczący sposób ułatwiało nam zlikwidowanie przeciwników w RtH30.

Kolejną nowością wprowadzoną do gry, którą chwalą się autorzy, będzie podwyższenie poziomu inteligencji naszych głównych wrogów, oraz naszych żołnierzy. Naziści nie będą się dawać tak łatwo wykurzyć z kryjówek, zajść z boku, czy od tyłu. Ich zachowanie stanie się bardziej nieprzewidywalne, znacznie sprytniejsze, będą próbować nas obejść kiedy zauważą, że któraś z naszych flanek będzie nie osłaniana. Zachowanie wrogów będzie się zmieniać wraz z obrotem zdarzeń - nie będą czekać na swoich pozycjach aż raczymy zaatakować, ale spróbują zmienić swoje położenie na bardziej korzystne, czy po prostu przeprowadzą atak na nasz oddział. Utrudni to nam oczywiście walkę z nimi, będziemy musieli cały czas kombinować, jak można by tu ich zajść, oraz uważać na to, aby samemu nie dać się zaatakować z flanki. W tej części gry nacisk na taktykę będzie jeszcze większy. Mimo, że wydaje się iż zwiększy to poziom trudności, to autorzy obiecują, że dadzą sobie radę zarówno ci, którzy grali w poprzednią część, jak i osoby które dopiero zaczną swoją przygodę z serią Brothers in Arms.

Grafika w Earned In Blood zostanie oczywiście delikatnie podkręcona w stosunku do tego co mogliśmy oglądać w poprzedniej części. Już na trailerach widać ładniejsze tekstury, ulepszoną animację, nowe filtry, efekty świetlne, oraz co mnie mile zaskoczyło: parę typów otoczenia, które da się zniszczyć przy pomocy choćby granatów. Czyżby autorzy powoli starali się wprowadzić do gry interaktywne otoczenie? Miejmy nadzieje, że tak i liczę, że wyjdzie to BiA na dobre. Oczywiście gra będzie wyglądać trochę lepiej na maszynce Microsoftu, niż na PS2, ale jednak różnica będzie niewielka.

A teraz informacje o czymś, co na pewno ucieszy fanów militariów: pojawią się także nowe rodzaje broni, a najciekawszą z nich wydaje się być moździerz, którego będziemy mogli kazać obsługiwać członkom drużyny, a następnie jedynie wskazać miejsce które mają ostrzeliwać. Poza tym dostaniemy w swoje ręce pukawki znane już z poprzedniej części, takie jak choćby: M1 Garand, MP40, Thompson, BAR, K98, M1 Carabine, czy utrapienie naszych chłopaków, niemieckie MG-42.

Multiplayer w nowym Brothers In Arms ma nadać grze nowy wymiar, ponieważ będzie umożliwiał nie tylko zabawę we dwóch na jednej konsoli, ale także pełno-wymiarową zabawę w sieci, oraz cooperative w specjalnych misjach w trybie kampanii i 'skirmish', który także będziemy mogli rozgrywać poprzez Internet. Gra w necie będzie możliwa na wszystkich platformach, na jakie wyjdzie nowy produkt Gearbox. Jeśli wybierzemy pojedynczą batalię (skirmish) będziemy mieli do wyboru wszelkiego rodzaju ustawienia, choćby takie jak rodzaj planszy, ustalenie czy będziemy atakować czy się bronić, oraz którą ze stron konfliktu pokierujemy. Mnie jednak najbardziej ciekawi motyw rozgrywki co-op w kampanii. Autorzy stworzyli bowiem linię fabularną tak, aby można wybrane misje rozegrać we dwóch, gdzie jeden z graczy dowodzi pierwszym oddziałem, a drugi następną ekipą, co dodatkowo nadaje rozgrywce całkiem nowy wymiar taktyczny. Co do potyczek w sieci, nie udzielono jeszcze dokładniejszych informacji.

Z tego co przedstawiło nam Gearbox wynika, że Brothers In Arms: Earned In Blood będzie znacznie lepsza od swojej poprzedniczki. Korzystając z plusów Road to Hill 30, dodając parę nowych patentów, ma zachęcić nas do ponownego uczestnictwa w walce z faszystami. Ale mimo wszystko pozostaje jednak pytanie, czy aby pół roku wystarczy autorom do stworzenia pełnowartościowego sequela... Czy do ostatecznej wersji gry nie wkradną się jakieś zniechęcające do rozgrywki bugi, które pogorszą końcową ocenę produkcji? BiA nadal pozostanie serią nie dla każdego. Osobom nie lubiącym wymagającej, taktycznej rozgrywki ta gra na pewno nie przypadnie do gustu. Jeśli jednak poprzednie dzieło Gearbox się wam spodobało, to możecie śmiało wyczekiwać na jego kolejną odsłonę. Ja w każdym razie jestem pełen nadziei i liczę, że z nowym Brothers in Arms chętnie wrócę znowu na front II Wojny Światowej, aby po raz kolejny przyczynić się do zwycięstwa aliantów. Premiera już w grudniu.

Nelson

Strona artykuu: [1]        
Dodaj komentarz
do tego artykułu
Komentarzy: 0
Twj kod:
(Przepisz w odpowiednie pole)
Nick*:
E-mail:
Kod*:
Tre*:
* - pola wymagane.
Brak komentarzy

UID: 931
Okadka/art:
Tytu:
Brothers in Arms: Earned in Blood
Developer: Gearbox Software
Gatunek: FPS
Data wydania:
EUR: 28/10/05
USA: 26/10/05
JAP: 27/07/06
Poziom trudnoci:
-
       

Strony zaprzyjanione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiay zawarte w serwisie onlygames.pl s objte prawem autorskim i nie mog byw caoci
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorw!