Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Brothers in Arms: Earned in Blood PlayStation 2XboxPC

Gearbox stworzyÅ‚ grÄ™, która wedÅ‚ug wielu (w tym również mnie) zdetronizowaÅ‚a seriÄ™ Medal of Honor z pozycji lidera shooterów w realiach II Wojny Åšwiatowej. Brothers In Arms: Road to Hill 30 (ocena OGM: 8.0/10) wprowadziÅ‚o wiele nowych patentów do FPS'ów, które próbowaÅ‚o naÅ›ladować po nim już parÄ™ produkcji, choćby nowy MoH: European Assault w kwestii kierowania swoim oddziaÅ‚em. BiA ukazaÅ‚o nam walkÄ™ podczas wojny z trochÄ™ innej strony. MieliÅ›my okazjÄ™ zobaczyć jak żoÅ‚nierze bÄ™dÄ…cy w jednym oddziale z biegiem czasu zżywali siÄ™ ze sobÄ… i stawali siÄ™ "rodzinÄ…". Poza tym BiA oferowaÅ‚o nam także rzadki do tej pory motyw dowodzenia, który byÅ‚ dobrze rozwiÄ…zany i wprowadzaÅ‚ do rozgrywki elementy taktyczne, oraz daleko idÄ…cy realizm. Mimo paru bÅ‚Ä™dów gra zostaÅ‚a dobrze przyjÄ™ta przez Å›rodowisko graczy, którzy jednak podzielili siÄ™ na dwa obozy: wolÄ…cych charakter rozgrywki w serii MoH (akcja), oraz tych którzy bardziej cenili sobie BiA (taktyka). Czy sequel tej ostatniej produkcji okaże siÄ™ tak samo dobry jak jej poprzednik, czy może zaoferuje nam jeszcze coÅ› wiÄ™cej?

W nowym dziele Gearbox bÄ™dziemy mieli okazjÄ™ wcielić siÄ™ w postać sierżanta Joe "Red'a" Hartsock’a, który jest jednym z czÅ‚onków oddziaÅ‚u Matta Bakera, bohatera poprzedniej części gry. CaÅ‚e szczęście jednak Earned In Blood nie bÄ™dzie nam oferować tylko tych samych misji widzianych z innej perspektywy, ale caÅ‚kiem nowe zadania i lokacje. Wrócimy jednak ponownie do Normandii, aby przeprowadzić ofensywÄ™ odbicia terenów Holandii z rÄ…k Nazistów. Nowe BiA oczywiÅ›cie bÄ™dzie posiadaÅ‚o wiÄ™kszość patentów znanych z poprzedniej części, które byÅ‚y plusem produktu. Zostanie jednak także wprowadzone wiele nowych cech, które jeszcze odpowiednio podwyższÄ… wartość gry. Autorzy obiecujÄ… choćby parÄ™ rożnych dróg, które bÄ™dÄ… prowadzić do wykonania zadania, co zmniejszy liniowy charakter produkcji.

Klimat rozgrywki także zostanie trochÄ™ zmieniony jako, że wiÄ™kszość akcji toczyć siÄ™ bÄ™dzie na terenach zabudowanych, takich jak miasta, czy wsie,. Oprócz tego dość znaczÄ…co przeksztaÅ‚ci siÄ™ charakter potyczek, wÅ‚aÅ›nie z powodu zmiany otoczenia. WÄ…skie uliczki, zniszczone domy zastÄ…piÄ… nam częściej spotykane w części pierwszej drzewa, okopy, czy żywopÅ‚oty. WedÅ‚ug mnie znacznie polepszy to wyglÄ…d Å›wiata wokóÅ‚ nas i klimat potyczek. Zmiana ta wpÅ‚ynie także na decyzje jakie bÄ™dziemy musieli podejmować podczas walki z Niemcami. Nie zawsze bÄ™dziemy mieli możliwość wykorzystania zajÅ›cia przeciwnika z flanki, które w znaczÄ…cy sposób uÅ‚atwiaÅ‚o nam zlikwidowanie przeciwników w RtH30.

KolejnÄ… nowoÅ›ciÄ… wprowadzonÄ… do gry, którÄ… chwalÄ… siÄ™ autorzy, bÄ™dzie podwyższenie poziomu inteligencji naszych gÅ‚ównych wrogów, oraz naszych żoÅ‚nierzy. NaziÅ›ci nie bÄ™dÄ… siÄ™ dawać tak Å‚atwo wykurzyć z kryjówek, zajść z boku, czy od tyÅ‚u. Ich zachowanie stanie siÄ™ bardziej nieprzewidywalne, znacznie sprytniejsze, bÄ™dÄ… próbować nas obejść kiedy zauważą, że któraÅ› z naszych flanek bÄ™dzie nie osÅ‚aniana. Zachowanie wrogów bÄ™dzie siÄ™ zmieniać wraz z obrotem zdarzeÅ„ - nie bÄ™dÄ… czekać na swoich pozycjach aż raczymy zaatakować, ale spróbujÄ… zmienić swoje poÅ‚ożenie na bardziej korzystne, czy po prostu przeprowadzÄ… atak na nasz oddziaÅ‚. Utrudni to nam oczywiÅ›cie walkÄ™ z nimi, bÄ™dziemy musieli caÅ‚y czas kombinować, jak można by tu ich zajść, oraz uważać na to, aby samemu nie dać siÄ™ zaatakować z flanki. W tej części gry nacisk na taktykÄ™ bÄ™dzie jeszcze wiÄ™kszy. Mimo, że wydaje siÄ™ iż zwiÄ™kszy to poziom trudnoÅ›ci, to autorzy obiecujÄ…, że dadzÄ… sobie radÄ™ zarówno ci, którzy grali w poprzedniÄ… część, jak i osoby które dopiero zacznÄ… swojÄ… przygodÄ™ z seriÄ… Brothers in Arms.

Grafika w Earned In Blood zostanie oczywiÅ›cie delikatnie podkrÄ™cona w stosunku do tego co mogliÅ›my oglÄ…dać w poprzedniej części. Już na trailerach widać Å‚adniejsze tekstury, ulepszonÄ… animacjÄ™, nowe filtry, efekty Å›wietlne, oraz co mnie mile zaskoczyÅ‚o: parÄ™ typów otoczenia, które da siÄ™ zniszczyć przy pomocy choćby granatów. Czyżby autorzy powoli starali siÄ™ wprowadzić do gry interaktywne otoczenie? Miejmy nadzieje, że tak i liczÄ™, że wyjdzie to BiA na dobre. OczywiÅ›cie gra bÄ™dzie wyglÄ…dać trochÄ™ lepiej na maszynce Microsoftu, niż na PS2, ale jednak różnica bÄ™dzie niewielka.

A teraz informacje o czymÅ›, co na pewno ucieszy fanów militariów: pojawiÄ… siÄ™ także nowe rodzaje broni, a najciekawszÄ… z nich wydaje siÄ™ być moździerz, którego bÄ™dziemy mogli kazać obsÅ‚ugiwać czÅ‚onkom drużyny, a nastÄ™pnie jedynie wskazać miejsce które majÄ… ostrzeliwać. Poza tym dostaniemy w swoje rÄ™ce pukawki znane już z poprzedniej części, takie jak choćby: M1 Garand, MP40, Thompson, BAR, K98, M1 Carabine, czy utrapienie naszych chÅ‚opaków, niemieckie MG-42.

Multiplayer w nowym Brothers In Arms ma nadać grze nowy wymiar, ponieważ bÄ™dzie umożliwiaÅ‚ nie tylko zabawÄ™ we dwóch na jednej konsoli, ale także peÅ‚no-wymiarowÄ… zabawÄ™ w sieci, oraz cooperative w specjalnych misjach w trybie kampanii i 'skirmish', który także bÄ™dziemy mogli rozgrywać poprzez Internet. Gra w necie bÄ™dzie możliwa na wszystkich platformach, na jakie wyjdzie nowy produkt Gearbox. JeÅ›li wybierzemy pojedynczÄ… bataliÄ™ (skirmish) bÄ™dziemy mieli do wyboru wszelkiego rodzaju ustawienia, choćby takie jak rodzaj planszy, ustalenie czy bÄ™dziemy atakować czy siÄ™ bronić, oraz którÄ… ze stron konfliktu pokierujemy. Mnie jednak najbardziej ciekawi motyw rozgrywki co-op w kampanii. Autorzy stworzyli bowiem liniÄ™ fabularnÄ… tak, aby można wybrane misje rozegrać we dwóch, gdzie jeden z graczy dowodzi pierwszym oddziaÅ‚em, a drugi nastÄ™pnÄ… ekipÄ…, co dodatkowo nadaje rozgrywce caÅ‚kiem nowy wymiar taktyczny. Co do potyczek w sieci, nie udzielono jeszcze dokÅ‚adniejszych informacji.

Z tego co przedstawiÅ‚o nam Gearbox wynika, że Brothers In Arms: Earned In Blood bÄ™dzie znacznie lepsza od swojej poprzedniczki. KorzystajÄ…c z plusów Road to Hill 30, dodajÄ…c parÄ™ nowych patentów, ma zachÄ™cić nas do ponownego uczestnictwa w walce z faszystami. Ale mimo wszystko pozostaje jednak pytanie, czy aby póÅ‚ roku wystarczy autorom do stworzenia peÅ‚nowartoÅ›ciowego sequela... Czy do ostatecznej wersji gry nie wkradnÄ… siÄ™ jakieÅ› zniechÄ™cajÄ…ce do rozgrywki bugi, które pogorszÄ… koÅ„cowÄ… ocenÄ™ produkcji? BiA nadal pozostanie seriÄ… nie dla każdego. Osobom nie lubiÄ…cym wymagajÄ…cej, taktycznej rozgrywki ta gra na pewno nie przypadnie do gustu. JeÅ›li jednak poprzednie dzieÅ‚o Gearbox siÄ™ wam spodobaÅ‚o, to możecie Å›miaÅ‚o wyczekiwać na jego kolejnÄ… odsÅ‚onÄ™. Ja w każdym razie jestem peÅ‚en nadziei i liczÄ™, że z nowym Brothers in Arms chÄ™tnie wrócÄ™ znowu na front II Wojny Åšwiatowej, aby po raz kolejny przyczynić siÄ™ do zwyciÄ™stwa aliantów. Premiera już w grudniu.

Nelson

Strona artykułu: [1]        

UID: 1216
Okładka/art:
Tytuł:
Brothers in Arms: Earned in Blood
Developer: Gearbox Software
Gatunek: FPS
Data wydania:
EUR: 28/10/05
USA: 26/10/05
JAP: 27/07/06
Poziom trudności:
-
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!