Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
BioShock: Infinite - zapowiedź PlayStation 3Xbox 360PC

Po dwóch pierwszych częściach BioShocka, które opowiadały historię Rapture, nadszedł czas abyśmy opuścili głębiny oceanu i wznieśli się w niebo. Dosłownie. Studio Irrational Games po raz kolejny udowadnia, że ich szeregach znajdują się prawdziwi artyści. Artyści, których wyobraźnia potrafi tworzyć rzeczy, o których filozofom się nie śniło. W 2012 roku wręczą nam oni bilet do kolejnego rajskiego miasta – do Columbii. Czy ciągle będzie to ten BioShock, którego znają i kochają gracze?

Rapture City jest miejscem wyjątkowym. Nie tylko ze względu na swe unikalne piękno. Metropolia stworzona przez Andrew Ryana, spoczywająca gdzieś na dnie Atlantyku, miała pozwolić jej mieszkańcom na ucieczkę od lęków i problemów, które odczuwało się po zakończeniu II wojny światowej. Samowystarczalne miasto było świadkiem upadającego ideału utopii. Największe osiągnięcie Rapture – wynalezienie plazmidów, było zarazem jego przekleństwem. Początkiem końca. Budowle spoczywające głęboko pod powierzchnią wody widziały tragedię ludzi, którzy w nim żyli, tragedię, którą skrywają w swych najodleglejszych zakamarkach aż do dziś.



Skoro przypomnieliśmy sobie historię Rapture, teraz należałoby omówić lokacje, które zwiedzimy w Bioshock: Infinite. W związku z tym, że opuszczamy podwodną metropolię, wielu graczy zadaje sobie pytanie czy będzie to ta sama produkcja? Ken Levine – współzałożyciel Irrational Games – przyznał, że zmiana środowiska gry była ciężką decyzją. Pomimo tego, że Infinite będzie prawowitą kontynuacją dobrze znanej marki, to należy traktować ją jako spin-off. „W serii, zawsze ważna była tajemniczość, a pod wodą spędziliśmy dwie gry. Najwyższy czas przenieść się do innej lokacji”.

Miasto, w którym bujamy w obłokach. Tak oto, dosłownie i w przenośni miała wyglądać metropolia, która powinna stać się symbolem amerykańskiego modernizmu i przykładem wielkości tego państwa. Ależ piękna wizja. Czekajcie, przecież to już gdzieś było. Columbia, pomimo tego, że rządzi się swoimi prawami, posiada pewne drobne podobieństwa do podwodnego Rapture. „W grze będziecie mogli znaleźć przestrzenie wewnętrzne, które będą bardziej znajome dla osób grających we wcześniejsze odsłony BioShocka. Jednak podobnie jak w poprzednich częściach, amerykański sen szybko staje się koszmarem. Mamy rok 1912. Podniebna mieścina nadzorowana jest przez pewną nieokreśloną organizację, która traktuje ją jako swego rodzaju fortecę. Forteca ta w każdej chwili może zniknąć dzięki „fundamentom”, które tworzą sterowce utrzymujące całą konstrukcję w powietrzu. I tak się staje. Miasto znika na piętnaście lat. Columbia pogrąża się w głębokim, wewnętrznym kryzysie, w którym uczestniczą dwa stronnictwa – Vox Populi oraz The Founders. Kolejne idealne miasto upada. Ponadto, złoczyńcy porywają praworządnych obywateli i więzią ich.


 

Jednym z uciśnionych mieszkańców jest dziewczyna o imieniu Elizabeth, którą nasz bohater musi uratować. W odróżnieniu od człowieka z pierwszej części BioShocka, w Infinite mamy do czynienia z prawdziwą postacią z krwi i kości. W miarę postępów w fabule nie tylko zagłębimy się w historię konfliktu, jaki toczy się w mieście, ale również poznamy przeszłość głównego bohatera. Booker DeWitt, bo o nim tutaj mowa, jest prywatnym detektywem, który wyrusza z misją ratunkową dla owej kobiety. Oczywiście zadanie utrudni nam fakt, że o kobiecinę walczy kilka ugrupowań. Wszystko przez jej niezwykłe moce. Na szczęście nie jest ona stereotypową księżniczką uwięzioną w wierzy - świetnie poradzi sobie także bez naszej pomocy. Poprzez wykorzystanie wątłych punktów w czasoprzestrzeni, może ona materializować różne przedmioty lub portale. Posiadając nadnaturalne umiejętności, dziewoja będzie ważną (oraz pomocną) towarzyszką. Wraz z detektywem może połączyć swe moce stając się zespołem nie do zatrzymania. Przykładowo Elizabeth przywoła ciemne chmury, a nasz protagonista przy pomocy ładunku elektrycznego wywoła wyładowania atmosferyczne, które zaatakują pobliskich wrogów. Jednak sielanka nie może trwać wiecznie – bohaterka ma określoną ilość energii, więc jeśli nie będziemy rozważni w używaniu z jej dobrodziejstw, przez jakiś czas będziemy zdani tylko na siebie. Korzystanie z jej usług, jak podkreślają twórcy, nie będzie wymagane – ma nam to tylko ułatwić dane zadanie.


 

Strona artykułu: [1]  [2]      

UID: 8714
Okładka/art:
Tytuł:
BioShock: Infinite
Developer: Irrational Games
Gatunek: FPS
Data wydania:
EUR: --/01/2012
USA: --/01/2012
JAP: --/01/2012
Poziom trudności:
-
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!